JLC


פרסום סרטים על פני ייצור

תעשיית הסרטים והקולנוע, בארץ פחות, אך בטח שבעולם, רק מוסיפה לצמוח ולייצר שוברי קופות ובלוקבסטרים בכל רגע שעובר. מפיקים ובימאים צעירים, לצד אותם אולפני ענק ותיקים וכרישי תעשייה, צפים אל פני השטח עם רעיונות מקוריים ורוח חדשה הנושבת בכיוונים שונים רבים. עובדה זו מענגת את ההמון, ההמון שכל- כך אוהב לעצור רגע את השגרה היומיומית, להתיישב באולם הקולנוע או אל מול מסך הטלוויזיה השטוח באיכות הצפייה הגבוהה ביותר, ולהתנתק מהמציאות במקביל לכניסה אל העולם החדש המוקרן על המרקע.

פרסום וטריילרים של סרטים מכל הסוגים מציפים כיום את חיינו בדרכים וערוצים רבים בשגרה החל משלטים בבתי קולנוע ועד פרסום בגוגל. קניית דומיין למען פרסום וקידום סרטים זו תופעה נפוצה, בין אם דומיין בעברית, באנגלית, ביפנית או ערבית. האהבה הגדולה לתעשיית הקולנוע והתוצרים אשר היא מספקת מזמינה את אותו מרחב פרסום אינסופי המוצע באינטרט, בעיתונים, בשלטי חוצות ובתחילת הסרטים המוקרנים בקולנוע עצמם. דומיין בעברית להמלצות וביקורות קולנועיות מתוייר פחות מאותם אתרי ענק לועזיים אשר מדרגים וממליצים ללכת או להתרחק מסרטים כאלה או אחרים, אך דומיינים אלה קיימים ברשת בשפע אם רק משקיעים דקה במנועי חיפוש.

הסרטים המפורסמים לרוב הינם סרטים אמריקאים, בין אם מבית אולפני הענק של הוליווד או קולנוע אמריקאי עצמי וחופשי. כמובן שההבדל באופן הפרסום וסוג האריזה בה מציגים את הסרטים הוא גדול, כשהסרטים ההוליוודים פונים אל קהל מסוים לעומת אלה האחרים שפונים אל האחר. יש המפרסמים ומושכים את תשומת הלב בעזרת אפקטים גרנדיוזים, מוזיקה דרמתית ובחורות יפות ומפתות על המרקע. יש את אלה המפרסמים ומקדמים את הסרטים עם דיאלוגים שנונים או דווקא קטעים מבלבלים ולא ברורים המגרים את הצרכן הנלהב להגיע אל אותו סרט ולנסות להבין מה לעזאזל התרחש בטריילר ההזוי אשר נצפה.

הטענה המרכזית העולה בישראל בכל מה שנוגע לתעשיית הקולנוע (אשר אייננה מגיע לרוב לרמה הבינלאומית) היא מחסור בכספים ומימון. ישנן קרנות מסוימות המעניקות סכומים לא קטנים לפרויקטים מסוימים, אך לא לפרויקטים רבים, וגם אותם סכומים הנחשבים לגבוהים יחסית בארץ הינם שווי ערך לפיצוחים ופיסטוקים בהשוואה לאולפנים האמריקאים הגדולים. בארץ ניתן להפיק סרטים באופי אירופאי יותר. פשוטים מבחינת צילום ודלים באפקטים, כשמושקעת אנרגיה גדולה יותר בדיאלוגים והצגת רגשות אנושיים. בעיה נוספת בקולנוע הישראלי היא מחסור חמור בתסריטאים, וכמובן שזו בעיה גדולה, הרי כתיבת התסריט זו בעצם התנועה הראשונה, הנשימה המפיחה רוח חיים בתחילת תהליך עשיית הסרט.

השאיפה היא שאיכות הסרטים בארץ תשתווה למידה בה האזרח הישראלי נחשף לפרסום וקידום סרטים מחוצה למדינה. אם יושקעו מאמצים כאלה בעשיית הסרטים וקצת על חשבון השקעה במשיכה דרך פרסום אל סרטים לועזיים יכול להיווצר מצב בו האיכות תרקיע שחקים ויוכל הצופה הישראלי לפגוש בגיבורי על וכוכבי קולנוע מישראל הקטנה והצנועה.